روش ها، تاکتیک ها و نکات تبلیغات محیطی
دسته بندی: تبلیغات

روش ها، تاکتیک ها و نکات تبلیغات محیطی

درباره تبلیغات محیطی بیشتر بدانید

شما به عنوان یک مشتری و مصرف کننده کالا هر روزه باید تبلیغاتی را خارج از محیط خانه ببینید، اگرچه این روزها، جلب توجه مشتریان امری سخت و بسیار دشوار است. به واقع اگر در شهرهای بزرگی نظیر نیویورک و شیکاگو زندگی می‌کنید روزانه صدها مدل از این تبلیغات را خارج از خانه می‌بینید. اما درصد به خاطر داشتن و یادآوری این تبلیغات تقریبا صفر است، اما انجام این تبلیغات در جهت و راستای صحیح امری ضروری و لازم است که در غیر این صورت به راحتی تمام زحمات و هزینه ها از بین می‌رود.

همچنین دانستن واژه تبلیغات خارج از خانه و یا محیطی امری لازم است، این واژه به هرگونه تبلیغات گفته می‌شود که افراد خارج از محیط خانه به آن دسترسی دارند به همین سادگی، این نوع تبلیغات می‌تواند به بخش های کوچکتر تقسیم شود (که در ادامه گفته شده) اما زمانی به واژه تبلیغات خارج از خانه می‌رسیم آن را تبلیغات محیطی می‌نامیم.

بازار رسانه ای بخش اعظمی از این تبلیغات را شامل می‌شود مانند برادکست ها، رادیو و تلویزیون و سینما به همین دلیل، بهتر است برای انتقال پیام ها در حجم وسیع و گسترده، تبلیغ برند ها و کمپین های انتخاباتی از تبلیغات محیطی استفاده شود.

تبلیغ برند ها و کمپین های انتخاباتی از تبلیغات محیطی

اگر شما به دنبال اجرای یک تبلیغ محیطی برای برند خودتان یا شخص دیگری هستید، به یاد داشته باشید که نمی‌توانید از ابتدا خیلی پرحجم و نامفهوم کار کنید. هر گونه تلاش برای انجام این کار معمولا منجر به انتقال پیام به صورت بسیار مبهم و گیج کننده خواهد شد و با زمان کمی که برای تبلیغ وجود دارد، ممکن است هزینه ها را از بین ببرید. برای مثال، زمانی که با بیش از 10 کلمه روی بیلبورد تبلیغ می‌کنید، شما از مشتری هایتان چیز بسیار زیادی خواسته اید. چون خیلی از آن ها در اتوبان ها با سرعت زیاد در حال عبور و یا خیلی ها هم سرگرم موبایل خود هستند. بنابراین باید بسیار هوشمندانه عمل کنید و مخاطب را به سرعت با پیام تبلیغاتی خود مرتبط کنید.

انواع تبلیغات محیطی

شاید بزرگترین هدف کسب و کارهای خلاق و نوپا دیده شدن کارهایشان در خیابان های کشور محل کارشان است و یکی از رایج ترین راه های دستیابی به این هدف همان تبلیغات محیطی است. محیط خارج از خانه جزء اصلی ترکیب رسانه محسوب می‌شود، که برای صدها هزار نفر که با پای پیاده و یا سوار بر ماشین و یا وسایل نقلیه عمومی هستند، قابل دسترسی می‌باشد و به سرعت بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. رایج ترین تبلیغات محیطی شامل:

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده
  • بیلبوردهای تبلیغاتی
  • ماکت های تبلیغاتی محصولات
  • وسایل خیابانی (ایستگاه های اتوبوس، کیوسک ها، کابین های تلفن…)
  • تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی (تاکسی ها، اتوبوس ها، مترو ها، قطارها..)
  • بیلیوردهای متحرک که روی کامیون ها و وسایل نقیله بزرگ نصب و حمل می‌شوند
  • تبلیغات مفهومی و ماکتی

در گذشته، تبلیغات ساده ی محیطی و بیلبوردها راهی برای نمایش محصولات و برندها بودند و امکان انتقال پیام های پیچیده به مخاطبان وجود نداشت مخاطبانی که فقط چند ثانیه و در بهترین حالت فقط چند دقیقه نظاره گر این تبلیغات بودند و تبلیغات از طریق تلویزیون، ایمیل، رادیو و پرینت های کاغذی مکمل آن ها بودند. در عباراتی بسیار کوتاه و مختصر آن محصول یا سرویس در ذهن مخاطبان قرار می‌گرفت، اما تبلیغات از طرق دیگر به طور کامل و مفصل محصول و خدمات را شرح می‌داد.

هزینه های مرتبط با تبلیغات محیطی

اگرچه با ظهور تکنولوژی تلفن همراه و وب سایت ها، تبلیغات محیطی  این روزها می‌تواند افراد را فورا نسبت به برخی محصولات تحریک کنند. از طریق نرم افزارهایی چون اسنپ چت و یا اینستاگرام و یا حتی از طریق کدهای QR می‌شود به راحتی آدرس وب های محصولات را پیدا کرد. کمپین های تبلیغاتی می‌توانند به سرعت همه جا پخش شوند و راهی برای شروع گفتگو با مصرف کننده ها باشد.

هزینه های مرتبط با تبلیغات محیطی

نسبت به دیگر بازارهای عظیم ارتباطی، جذب صدها هزار مشتری، ارزان و راحت نیست و افزایش فضاهای بیلبوردهای تبلیغاتی هزینه های مرتبط را هم بالا می‌برد.

برای پی بردن به هزینه های مرتبط مهم است که بدانیم که این هزینه ها چطور محاسبه می‌شوند. براساس سیستمی به نامGRP، (جدولی که به تاثیر فضاهای تبلیغاتی محیطی اختصاص داده شده و به آن گزارش موثر روزانه گفته می‌شود) میزان هزینه ها نشان داده می‌شود و یک میزان از آن برابر با 1% از جمعیت بازار است.

خیلی از فاکتورها شامل این موضوع می‌شوند،که اساس آن ها به میزان ترافیک، میدان دید، محل قرار گیری، اندازه و دیگر موارد می‌شود. این رتبه بندی نمرات چیزهای مختلف را از 1% تا  100% به شما نشان می‌دهد.50% یعنی اینکه 50% از جمعیت آن منطقه حداقل یک بار در روز تبلیغات برندهای شما را دیده اند. انتظار می‌رود که ماهانه بابت این 50 درصد مبلغ بالغ بر ده ها هزار دلار پرداخت کنید. در مناطق گسترده و بزرگ مانند نیویورک، شیکاگو و یا لس انجلس این قیمت سیر صعودی دارد و شما می‌دانید که این پول را واقعا صرف چه چیزی می‌کنید.

چگونه تبلیغات محیطی موفقی داشته باشیم

اطمینان حاصل کنید که بهترین تبلیغ را برای محصول خود ارائه می‌دهید. با برنامه ریزی و تصمیم گیری های دقیق و درست به استراتژی های تبلیغاتی خود نزدیک شوید. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که توسط تلفن های هوشمند و دستگاه های قابل حمل اداره می‌شوند. توجه اکثر مخاطبان و مصرف کننده ها به صفحات کوچکی که مقابل دیدگانشان است، جلب می‌شود، نه به بیلبوردها و ماشین های تبلیغاتی. با توجه به این تفکر ارزشمند، توصیه های زیر را دنبال کنید:

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

کاری کنید که تاکتیک های محیطی تان همه جا منتشر شود

تاکتیک های محیطی

چه چیزی در مورد انجام ایده های تبلیغات محیطی قابل توجه و تامل برانگیز است؟ آن ها را خودتان اختراع کرده اید؟ آیا آن ها دارای بخش های  3بعدی و یا در تعامل با افراد هستند؟ باعث اظهار نظر و یا شوکه شدن افراد می‌شود؟ اگر قصدتان از تبلیغات محیطی این است که سکوت جامعه را درهم بشکنید و غوغا به پا کنید کافیست کاری کنید که افراد از تبلیغات شما عکس و فیلم بگیرند و در فضای مجازی به اشتراک گذارند و اگر کیفیت لازم برای انجام این کار را ندارد پس پول و وقت خود را هدر داده اید.

پول خود را در سایت های پر بازدید خرج کنید

شاید وسوسه شده باشید که پول خود را برای ارزان ترین چیزها هزینه کنید. در این صورت فقط پول خود را هدر داده اید. کلید موفقیت این است که تا حد ممکن چشم ها را به تبلیغات محیطی خود خیره کنید و در دراز مدت بهتر است که تبلیغات خود را در یک سایتی که بازدید چند میلیونی دارد قرار دهید تا اینکه آن را در پنج سایت با بازدید 800 هزارتایی قرار دهید.

به رقابت ها دقت کنید

شاید بهترین مثال برای این موضوع تبلیغ بیلبوردی شرکت آئودی Audi باشد. که به صراحت گفته “بی ام وی را پشت سر بگذارید”. یک هفته بعد شرکت بی ام وی تبلیغ بیلیوردی خود را در جواب آئودی رونمایی کرد که نوشت بود “کیش و مات”. شما نمی‌خواهید که مورد تمسخره دیگران واقع شوید و یا مانند لال ها بنظر برسید. پس بهتر است که تحقیقات میدانی درستی را انجام دهید و سایت های درستی را انتخاب کنید تا به مشکل بر نخورید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

هرچه کمتر، بهتر

اگر خوش شانس باشید، تبلیغات محیطی شما یک یا دو بار به نگاه یک شخص می افتد. نمی‌خواهید که  صفحه تبلیغاتی شما با پیام ها و شماره تماس ها اشباع شود. ساده بگیرید و اجازه دهید که لغات کمتر و تصاویر خیره کننده توجه افراد را به خود جلب کند. به این فکر کنید که تبلیغات محیطی فقط قرار است شروع کننده یک گپ و گفت باشند نه برای آگاهی دادن، بلکه صرفا جهت فریب دادن.

منبع اصلی: https://www.thebalancecareers.com/advertising-4161818

برای دانلود pdf این مقاله کلیک کنید.

 

Visits: 285

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *