در مواجهه با چالش های کاری چگونه عمل کنیم؟
دسته بندی: رشد و ارتقاء فردی

در مواجهه با چالش های کاری چگونه عمل کنیم؟

زندگی بدون چالش های جدید خسته کننده خواهد بود. هر مشکل و چالش جدیدی که با آن روبرو می‌شوید به کسب تجارب بیشتر و پیشرفت شما کمک می‌کند.

مهم نیست که در انجام کارها چقدر آماده و متبهر هستید، موانع همیشه در مسیر شما قرار می گیرند و شما را مجبور می کنند تا از منطقه امن خود خارج شوید و کاری را برای حل آنها انجام دهید. زمانی که با چالشی روبرو می‌شوید، اولین کاری را که نیاز به انجامش دارید این است که انجام هر فعالیتی را متوقف کنید و یک نفس عمیق بکشید، آن وقت قبل از انجام هرکاری می‌توانید به درستی فکر کنید.

علاوه بر انجام این کار، ما مراحل دیگری را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا با انجام آن ها بتوانید به راحتی از پس چالش های کاریتان برایید.

1. مشکل واقعی را مشخص کنید

اولین چیزی که نیاز به انجامش دارید این است که مشکل واقعی را مشخص و آن را برای خودتان تعریف کنید. با سوال در مورد مشکل پیش رو شروع کنید آن وقت می‌توانید ببینید که ریشه مشکل از کجاست. سپس، آن مشکل را برای خود تحلیل کنید و برای همکاران خود آن را توضیح دهید تا در درک واقعی مشکل به شما کمک کنند همچنین می‌توانید با شخص دیگری در مورد مشکل ایجاد شده صحبت کنید تا در درک بهتر آن به شما کمک کند زیرا درک درست مشکل پیش رو، اولین قدم برای حل آن است.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

2. مشکل را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید.

مواجه و حل یک مشکل بزرگ کاری بسیار سخت و زمان بر است اما اگر آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید به راحتی می‌توانید با حل تک تک آن ها از پس مشکل بزرگ هم بربیایید. معمولا مشکلات بزرگ از چندین مشکل کوچک متشکل شده اند. بنابراین، در ابتدا سعی کنید تا مشکلات کوچکتر را برای خودتان مشخص و تعریف کنید و بدنبال راه حل آن ها باشید. آن وقت خواهید دید که با حل مشکلات کوچک تر، اعتماد به نفس خود را برای رو در رویی با مشکلات بزرگ تر و فائق آمدن از آن به دست خواهید آورد.

3. از یک نفر دیگر کمک بگیرید.

زمانی که نمی‌دانید چگونه یک مشکل را حل کنید ومطمئن نیستید که باید چه کاری را انجام دهید و یا چگونه آن را برطرف سازید، اصلا ایرادی ندارد که از یک نفر دیگر هم کمک بگیرید. برای انجام آن از همکارتان که با او در این رابطه کار می‌کنید و درجریان روند کاری قرار دارد و یا سرپرست کاری خود می‌توانید کمک بخواهید. اگر نمی‌خواهید آن ها در جریان مشکل قرار گیرند و کمکی از سوی شان دریافت کنید و یا اگر خود شما کارآفرین شغلتان هستید و کسی در رابطه با کار شما سر رشته ای ندارد، می‌توانید با دوست مورد اعتمادی تماس بگیرید که اخیرا با چالش مشابهی برخورد کرده است. آن وقت متوجه خواهید شد که شما تنها فردی نیستید که با مشکلات روبرو می‌شوید و افراد اطراف شما هم قبلا با چالش های مشابهی روبرو شده اند.

4. از هر چالشی در کسب تجربه جدید کمک بگیرید.

زندگی بدون چالش های جدید خسته کننده خواهد بود. هر مشکل و چالش جدیدی که با آن روبرو می‌شوید به کسب تجارب بیشتر و پیشرفت شما کمک می‌کند. اگر می‌خواهید یک کار بزرگ و منحصر به فردی را انجام دهید، سپس احتمالا می دانید که همیشه مشکلات مختلفی در سر راه وجود دارند که باید با آن ها مواجه شوید. بنابراین، به چالش های جدید خوش آمد بگویید و به آن ها به عنوان بخشی از آرزوی بزرگی که در سر دارید نگاه کنید.

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/312599#.
ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

برای دانلود pdf این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 1370

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *