چرا کارآفرینان نمی‌توانند خواب خوب و کافی داشته باشند؟
دسته بندی: کارآفرینی

چرا کارآفرینان نمی‌توانند خواب خوب و کافی داشته باشند؟

همه می‌دانند که کارآفرینان برای رشد کسب وکار خود چیزهای زیادی را قربانی می‌کنند که یکی از آن ها خوابشان است.

الون ماسک، موسس تسلا، در مصاحبه اخیرش با نیویورک تایمز اعتراف کرد که چگونه در تلاش است تا یک شب را خوب بخوابد.

وی در مصاحبه ای که در 16 اوت منتشر شد، گفت: ” او اغلب بین نخوابیدن و مصرف قرص خواب آور یک انتخاب دارد.”

مصاحبه او واکنش های زیادی را به همراه داشت، بخصوص بعد از آنکه او قبول کرد تا 120ساعت پیاپی کار کند. در پاسخ، آریانا هافینگتون، نویسنده، بنیانگذار و مدیر اجرایی انتشارات The Huffington Post و Thrive Global، یک نامه به او نوشت و گفت: “شما برای مقابله با چالش های باور نکردنی آمده اید و با استفاده از آخرین علم و تکنولوژی می‌توانید بسیار دقیق تر و متعهدتر با آن ها روبرو شوید. ”

یک مبارزه واقعی

کارآفرینان برای رشد کسب وکارشان چیزهای زیادی را قربانی می‌کنند که یکی از آن ها خوابشان است و این امر رازی نیست که کسی از آن بی اطلاع باشد.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

سوال اینجاست که، آیا محرومیت از خواب واقعا یک عامل مناسب برای رسیدن به اهداف و موفقیت ها است؟ بارها و بارها، کارآفرینان در مورد اینکه چگونه با کار کردن بیش از حد و ایجاد اختلال در روند طبیعی خوابشان کنار آمده اند، صحبت کرده اند.

12 مطالعه در زمینه پیشرفت سلامتی در مجله American Journal در آگوست منتشر شد که بیان می‌کرد، کارکنانی که 10 ساعت یا بیشتر در شب می خوابند به طور متوسط 1.6 برابر روزهای بیشتری را به دلیل بیماری از کار باز می‌مانند و به طور متوسط 2.2 برابر بیشتر از کارکنانی که هشت ساعت در شب می‌خوابند کارایی خود را از دست می‌دهند.

بنیاد ملی خواب ایالات متحده توصیه می کند که بزرگسالان زیر سن 65 سال، هفت تا نه ساعت می‌توانند در شب بخوابند، با این حال گزارش شده که 30 درصد از کارکنان در این سن کمتر از 6 ساعت خواب شبانه دارند. استیون ارلانگر، تحلیلگر ارشد تحقیق در نیویورک، پژوهشگر اصلی این مطالعه است.

شای مارکو، متخصص خواب و مغز و اعصاب، در کنفرانسی، در مورد “مزایای خواب خوب شبانه ” در ژانویه 2015 بیان کرد: ” نداشتن خواب کافی و به اندازه نه تنها سلامت دراز مدت را به خطر می‌اندازد بلکه احتمال یادآوری اطلاعات و افکار شب گذشته را یقینا کم می‌کند. ”

 

مزایای خوب خوابیدن

از مزایای خواب مناسب و کافی در شب این است که ایده های جدید بروز می‌کند. در کنفرانسی در دسامبر2010 Huffington  از تجربه ای صحبت کرد که به دلیل کار بی وقفه و بی اندازه اش از حال رفت و سرش با میز اصابت کرد و دچار شکستگی چانه شد و چشم راستش به دلیل پارگی 5 بخیه خورد. او بیان کرد” ایده بزرگ من یک ایده بسیار کوچکی ست که می‌تواند قفل میلیون های ایده بزرگ را بشکند و این ایده فقط با یک خواب خوب شبانه به دست می‌آید.”

وی همچنین گفت، در ملاقاتی که من با پزشکان و متخصصان و دانشمندان داشتم به این نتیجه رسیدیم که خواب کافی بهترین راهیست که باعث افزایش و بهبود کارایی شما می‌شود.

دوباره مزایای خواب خوب شبانه را می‌شماریم، به گفته ماکوس، خواب مناسب و کافی باعث می‌شود که شما هرروز صبح با یک ذهن جدید و بهبود یافته از خواب بیدار شوید که آماده رو برویی با چالش های پیش روست.

میزان خواب

سرآخر اینکه: خیلی کم یا بیش از اندازه خوابیدن به هیج وجه خوب نیست. کیفیت خواب خیلی مهم تر از کمیت آن است.

دیوید ریل، مربی اجرایی اتحادیه توسعه شغلی ایالات متحده می گوید: “در ابتدا، اگر امکان آن وجود دارد که از درخواست های کاری با ساعات طولانی اجتناب کنید، حتما این کار را بکنید. دوم اینکه، ساعات کاری خود را با ارسال ایمیل یا یک پیامک محدود کنید و فقط موارد اضطراری را پاسخ گو باشید. سوم اینکه، درخواست های کاری با ساعات طولانی را بررسی کنید و برای پاسخگویی ببینید که این درخواست ها چه مقدار مولد و کارا هستند.

تکنولوژی یکی دیگر از ابزارهایی است که می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا استرس از آن ها دور بماند و بتوانند خواب خوب را تجربه کنند. نرم افزار هایی همچون Sleep Cycle, Calm, Pzizz به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید تا جایی که می‌توانستید خوب خوابیده اید و هرروز صبح با نیرو و انرژی تازه از خواب بیدار می‌شوید.

حتما روش مدیتیشن یا مراقبه را نیز امتحان کنید، شگفت انگیز عمل می‌کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/318853#

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

Visits: 56

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *