چه رنگی برای برندتان مناسب است تا پیام شما را به درستی انتقال دهد؟
دسته بندی: تبلیغات

انتخاب چه رنگی برای برندتان، پیام شما را به درستی انتقال می‌دهد؟

به این پنج پرسش پاسخ دهید تا به انتخاب درست برسید

موسسه پنتون در سال 2015 رنگ مارسالا را به عنوان رنگ سال اعلام کرد (مارسالا شهری است در سیسیل ایتالیا که یک نوشیدنی معروف به همین نام دارد که رنگ این نوشیدنی عنابی ( شرابی خاکی ) است ریشه این رنگ شبیه به قرمز-قهوه ای است که در طبیعت وجود دارد و حس زمین و طبیعت را القا می کند). بعدها، گروه بازاریابی رنگ (CMG) چهار رنگ را که محققان پیش بینی می‌کردند که محبوبترین رنگ ها در سال بعدی باشند را اعلام کردند.

در آمریکای شمالی رنگ uni-blue که به عنوان رنگ آبی دو جنسیتی (هم زن و هم مرد) توصیف می‌شود، برگزیده شد. در اروپا قرمز آتشی brave که به معنای شجاعت است و در آسیا، naturban سبز طبیعی، محبوب خواهد شد در حالیکه در آمریکای لاتین maiz زرد ملایم از طرف این گروه انتخاب شد.

در اینجا به پنج سوالی که در مورد انتخاب رنگ مناسب برای نام تجاری شما مناسب است پاسخ داده می‌شود:

1. برای انتخاب رنگ مناسب به چه احساساتی می‌خواهید استناد کنید؟

آیسمن بیان کرد که رنگ‌های مختلف، بیانگر احساسات بسیار متفاوتی هستند. او در کتابش به تشریح احساسات مرتبط با درجه رنگ‌های خاص می‌پردازد. به عنوان مثال، رنگ قرمز باعث برافروختن قوی ترین احساسات می‌شود. بهرحال  رنگ قرمز بیانگر خطر، جشن، عشق و یا شور و اشتیاق است که نمی‌توان آن ها را نادیده گرفت، بنابراین شما باید بدانید که چه نوع  احساساتی را می‌خواهید در مخاطبانتان تحریک کنید و مطابق با آن رنگی را انتخاب کنید که به تقویت آن احساسات کمک کند.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

2. چه درجاتی از رنگ ها، متناسب با صنعت شماست ؟

در مطالعات انجام شده در سال 2005، Mubeen Aslam نوشت: در آمریکا، رنگ آبی با وسایل اسباب بازی، غذاهای سالم، مواد غذایی لبنی، دسرها و خدمات مالی و رنگ قرمز به اسباب بازی‌ها، پیتزا و غذاهای گوشتی مربوط می‌شود؛ رنگ نقره‌ای به غذاهای لبنی، سبز به غذاهای بهداشتی، سبزیجات، اسباب بازی‌ها و خدمات مالی و رنگ زرد به غذاهای لبنی، غذاهای بهداشتی، دسرها، اسباب بازی‌ها و صورتی به لوازم آرایشی و باربی اختصاص دارد.

 

در انتخاب رنگ متناسب با صنعت کاریتان توجه کافی را داشته باشید، و از رنگ هایی استفاده نکنید که شما را در میان مخطبان یک غیر حرفه ای معرفی کند.

3. خصوصیات برندتان چیست؟

مایک موزر در کتاب خود به نام “برند ما را متحد می‌سازد” بیان کرد که رنگ‌های ساده مانند هشت رنگی که در جعبه‌ اصلی مداد رنگی Crayola استفاده می‌شود، منتقل کننده پیام محصولات سلطه جو، پرهیاهو و پویا هستند. برندهایی مانند آبمیوه Jamba، مک دونالد و اسباب بازی‌های “R”Us نیز از این رنگ‌ها بهره می‌برند.

برندهایی که به دنبال انتقال ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند ظرافت و صمیمیت (برای مثال برندهای Armani, Tiffany. Jaguar) هستند، به رنگ‌های غنی‌تر منشعب می‌شوند یعنی همان رنگ‌هایی که در جعبه 64 رنگ مداد رنگی Crayola وجود دارد. موزر توصیه می‌کند که اگر خصوصیات برند شما کمی محتاط و متفکرانه است بنابراین رنگ‌های ترکیبی و غیر طبیعی این صفات را تقویت می‌کند.

4. چه رنگ هایی با رقابت همراه است؟

موزر همچنین عنوان می‌کند که رنگ‌های متمایز به مشتریان کمک می‌کند تا به عنوان مثال ایستگاه گاز را در حالی که از بزرگراه خارج می‌شوند به یاد بیاورند و یا یک قوطی سوپ Campbell’s را در انتهای راهرو یک سوپر مارکت قرار دارد را تشخیص دهند.

رنگ‌ها همچنین میزان یادآوری نام محصولات را افزایش می‌دهند. آیسمن اظهار می‌کند که استفاده از رنگ می‌تواند یادگیری، حافظه و یادآوری را تا بیش از 78 درصد و شناخت را تا بیش از 87 درصد افزایش دهد. شما می‌توانید به وسیله رنگها خودتان را از رقیبانتان متمایز سازید. به عنوان مثال؛ به رنگ آبی پپسی در مقابل رنگ قرمز کوکاکولا توجه کنید.

5. آیا رنگ‌ها که بکار برده اید پیامتان را مبهم می‌کند؟

در سال 2011، دانیل کانمن برنده جایزه نوبل روانشناسی در پرفروش‌ترین کتاب خود به نام “تفکر، سریع و آهسته” به ارتباط گران توصیه ای کرد.” اگردر متن های خود از رنگ ها استفاده می‌کنید به جای استفاده از رنگ‌های ملایم سبز، زرد و یا آبی کمرنگ، از رنگ آبی روشن یا قرمز استفده کنید تا مخاطبان بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند و باورتان کنند”

در حقیقت در مطالعه ای در سال 1999، رالف بیبر و نوربرت شوارتز دریافتند که دانشجویان دانشگاه شهر Osorno کاملا معتقدانه به این بیانیه توجه کردند و با تناژ های پررنگی از رنگ های قرمز و آبی که کاملا قابل دید بودند در شهر حاضر شدند ومورد توجه عموم قرار گرفتند تا زمانی که آنها در رنگ‌های نسبتا قابل رویت سبز، زرد و آبی روشن ظاهر شدند. این یافته ها نشان می‌دهد که در گذشته افراد به انتقال پیام‌ها توسط رنگ ها یقین داشته اند.

با انتخاب رنگ درست برای برندتان می‌توانید مطمئن شوید که مخاطبان پیام شما را بدرستی دریافت و درک کرده اند.

برای دانلود PDF این مقاله جذاب کلیک کنید.

ترجمه و گردآوری: واحد تحقیق و توسعه دفتر مطالعات و پژوهش های علی شیخ زاده

منبع اصلی: https://www.entrepreneur.com/article/240654#

Visits: 165

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *